تبلیغات
Health and Sport - مصرف آب به كاهش وزن كمك می كند
Health and Sport
زندگی حرفه ای با تغذیه حرفه ای
جمعه 30 تیر 1391

مصرف آب به كاهش وزن كمك می كند

جمعه 30 تیر 1391

نوع مطلب :تغذیه، 
نویسنده :شرمان شکوهی

مصرف آب به كاهش وزن كمك می كند

دكتر زهرا عبداللهی، سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی  ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: افراد بهتر است تا حد امكان به جای هر نوشیدنی دیگر، آب سالم و پاكیزه نوشیده و روزانه به مقدار كافی یعنی 6 تا 8 لیوان آب بنوشند.

 دكتر زهرا عبداللهی افزود: مصرف آب به کاهش وزن کمک می کند، افراد اگر گرسنه هستند سعی کنند شکمشان را با آب پر کنند زیرا آب حاوی هیچ میزان کالری یا چربی نیست و ثابت شده است که گرسنگی را نیز برطرف می کند همچنین یک لیوان آب متابولیسم بدن شما را نیز افزایش می دهد.

وی تصریح كرد: از آنجا که همه عملیات های بدن به آب نیاز دارند، بدیهی است که وقتی کم آب بخورید همه چیز در بدنتان کندتر پیش می رود آب بیشتر باعث بالا بردن متابولیسم می شود که این هم به نوبه خود کالری سوزی می کند.این متخصص تغذیه ادامه داد: خطرات كم آبی بدن بسیار جدی است و می تواند باعث ایجاد یبوست، اختلالات عصبی، دردهای مفصلی و حتی مرگ شود كه می توان با خوردن آب از ابتلا به این بیماری ها پیشگیری كرد.

وی تأكید كرد: نوشیدنی هایی مانند قهوه و چای جایگزین خوبی برای آب نیست زیرا ادرارآور بوده و باعث دفع آب بدن نیز می شود.گفتنی است، آب یکی از مهمترین عناصر در غضروف، نرمه استخوان و مایعی که در اطراف مفاصل وجود دارد، است وقتی میزان کافی از آب در این ناحیه وجود داشته باشد، اصطکاک کمتری دراطراف مفاصل به وجود می آید و احتمال ابتلا به ورم مفاصل نیز کمتر می شود




tyraskilling.weebly.com
پنجشنبه 22 تیر 1396 01:15 ق.ظ
hi!,I love your writing so so much! proportion we be
in contact extra about your post on AOL? I require
an expert on this area to solve my problem. Maybe that is
you! Having a look ahead to peer you.
manicure
پنجشنبه 31 فروردین 1396 10:45 ق.ظ
Why users still use to read news papers when in this technological globe
everything is accessible on net?
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر